Mindannyian tapasztaltuk már, hogy van olyan helyzet, amikor nem szívesen érünk hozzá valamihez.. Legyen ez busz kapaszkodó, vagy kilincs, vagy bármi, amivel találkozunk mindennapjainkban. A Covid időszak fokozottan előtérbe tolta ezt a kérdést…
De lássunk néhány dolgot, ami változott:
? BANKKÁRTYA: érintés mentesen vásárolhatsz (limit alatt nem kell a pin kódos gombokat nyomogatnod). 10 emberből 8 az érintésmentes verziót választja.
? SZAPPAN, vagy egyéb ADAGOLÓK: csak aláteszed a kezed és máris egy adag belecsusszan.
? LÁZMÉRŐK: elég csupán odatartani a homlokodhoz és néhány másodperc alatt megtudod lázas vagy-e (ha nem érezted volna)
? ÉTEL KISZÁLLÍTÁS: online fizetsz, a kaját pedig felakasztják a kilincsedre.. (hol a borravaló? ? szegény futárok)
? AUTOMATA AJTÓK: egyre több helyre kerül felszerelésre és valljuk be nagyon praktikus.
? SZEMÉT TÁROLÓ (KUKA): nálunk egyelőre inkább csak az otthoni használat jellemző, azonban számos nyugat-európai országban már a központi gyűjtők is érintésmentesek.
? ÉTLAP: bizony ezt is egyre több helyen alkalmazzák. Az asztalra kihelyeznek egy QR kódot, amit a telefonunk segítségével beolvashatunk és tádámmm, máris ott az étlap.
? E-KERESKEDELEM: azaz online vásárlás >> az emberek egy felmérés szerint 80 százalékkal többet költöttek italvásárlásra, 67 százalékkal többet élelmiszer vásárlásra, 63 százalékkal többet háztartási termékekre, 50-50 százalékkal többet gyógyászatra és kézápolásra, 42 százalékkal többet testápolásra, 33 százalékkal többet egészséggel kapcsolatos termékekre, 21 százalékkal többet ruhaneműre és 9 százalékkal többet elektronikai eszközökre az internet segítségével.
? ÉS MÉG SOK MINDEN MÁS: ami már megvalósult, és ami még csak ezután következik..
************************************